ЭХО-записи (англ. ECHO records) – аудио записи, раскиданные по локациям игр серии Borderlands. Все записи сделаны с помощью ЭХО-устройства.
- Личные ЭХО-записи – личные дневники Искателей Хранилища, которые находятся у них в инвентаре с самого начала игры.
Borderlands
Основная игра
- Журналы Елены Пирс – вырезанные из игры записи Елены Пирс об обитателях Пандоры.
- Дневник Патриции Таннис – дневники Патриции Таннис о своем пребывании на Пандоре.
- Спрятанный дневник: Arid Badlands
- Спрятанный дневник: Rust Commons East
- Спрятанный дневник: Rust Commons West
Дополнения
- Пропавший: Хэнк Райс – история рабочего, прибывшего на поселение в бухту Джейкобса
- Опять за старое – история появления стаи оборотней
Borderlands 2
Истории игровых персонажей
- Сделай или умри – история Экстона.
- Портрет Шизострела в юности – история Сальвадора.
- Песня сирены – история Майи.
- Любитель хайку – история Зер0.
Основная игра
- Это Красавчик Джек! – дневник расправы Красавчика Джека над Еленой Пирс
- История Алых налетчиков – записи Роланда, касающиеся истории становления Сопротивления на Пандоре
- Абсолютное спокойствие – протоколы безопасности «Даль», проливающие свет на происхождение кристалисков.
- Благоприятная возможность – история Перспективы.
- Вечная память – записи разговоров Лилит и Роланда.
- Воспоминания Кровомесов – история взаимоотношений Маркуса и кровомесов.
- Жжение – записи Поджигателя Клейтона.
- Песок и пыль – история вражды Зафордов и Реднеков.
- Журнал мертвого разбойника – «завещание» Уилла Разбойника.
- Дневник Патриции Таннис – дневники Патриции Таннис.
- Спрятанные дневники – размышления Патриции Таннис о пробуждении Воина.
- Пыточные кресла – воспоминания Патриции Таннис о перенесенных пытках.
- Пожиратель живоглотов – история Таггарта, бывшего бойфренда сэра Хаммерлока.
- По рецепту врача – история Крошки Тины и ее родителей.
- Ракк-рыцарь – аудиодневник Раккмена
- Начало конца – история Файрстоуна после событий Borderlands.
- Знакомство с Джеком – история восхождения Красавчика Джека.
- Дядя Тедди – история Т.К. Бахи.
- Написано победителем – лживые истории о похождениях Джека.
- ГОЛОСОВАЯ КОРОБКА ИЗ КОТОРОЙ СЛОВА – аудиодневник одного голиафа, проливающий свет на делишки Маркуса.
- Старая запись ЭХО – «мои последние слова» умершего бандита, которого настигло проклятье.
Дополнения
- Капитан Блэйд – журнал капитана Блэйда, часть добычи в заданиях Записка в бутылке.
- Я без ума от тебя – любовные переживания Герберта в отношении капитана Скарлетт.
- Журнал профессора – дневники профессора Накаямы, фаната Красавчика Джека.
Borderlands: The Pre-Sequel
Истории игровых персонажей
- Абордажная команда – история поиска Искателей Хранилища Джеком.
- Игрушки, прибитые к полу – история детства Ниши.
- Межпланетный ниндзя-болтун – история превращения Железяки в робота-убийцу.
- Сны об электрических овцах – интервью с Вильгельмом.
- Безмятежные дни – записи генерала Нокса об Афине во время службы в Алом Копье.
- Какой-то случайный тип – история Тимоти Лоуренса, ставшего двойником Джека.
Основная игра
- С чистого листа – история становления Мэрифа
- Сказки Элписа – сказки Джейни Спрингс о похождениях искателя хранилища.
- Копаясь в прошлом – история служащего Даль и его встреча с мистическим инопланетянином.
- Последние слова Веселушки – предсмертная запись Веселушки, умершего друга Горшка.
- ЭХО Дейдры – чья-то записка мужу, оставленная в разбитом лунном вездеходе.
- ЭХО Бешеного Адамса – записки спятившего жителя Элписа.
- ЭХО скава – запись сделки мошенницы Элизы с клиентом.
- ЭХО Шейлы – предсмертная записка Шейлы, «лучшей трети» одного из мелких главарей скавов.
- Тайная комната – история пребывания Зарпедон на Дракенсбурге.
- Запись ЭХО – письмо полковника Зарпедон своей дочери, Британнии.
- Космическая проблема – история о том, как Ласло принес инфекцию в Вены Гелиоса по приказу Зарпедон.
- Красный — цвет опасный – Забытый легион узнает о планах Гипериона.
- Полностью металлическая оболочка – история Забытого легиона, рассказ Зарпедон.
- История Элписа – история Забытого легиона, рассказ капрала Бэст.
- Неточность в тексте – запись дизайнера Тобиаса в локации Равнина Тритона.
- Пропавший ЭХО – ЭХО-записи диалогов Красного и Пузика в локации Пик Кризиса.
- Таинственное ЭХО из космоса – запись некоего У.Д. Ивлена, может выпасть из метеорита (локации Равнина Тритона, Отроги Пустошей).
Claptastic Voyage
- Сиротинская плата/Эхо-записи – письма от Пиклса своим родителям на тот свет.
- Кластер 99002 В3РШ1НА/Эхо-записи – дневники Тэсситера.
- Подсознание/Эхо-записи – дневники 5H4D0W-TP, а также сказки от Джейни Спрингс о Железяке.
Убить Мег
Вы взялись за задание которое можно провалить. Если вы не успеете выполнить его за отведенное время или не выполните все условия, придется начинать заново.
Время для выполнения 00:45 сек.
Накаяма создал генетического монстра, который поселился в мусоросборнике Гиперионского центра героизма. В принципе, этот монстр добрый, но если он нажрется мусора и вырастет, последствия могут быть ужасными. Поэтому профессор попросил вас отправиться туда и решить проблему.
- Залесть в мусоросборник
- Убить Мег
- Спастись из мусоросборника
- Открыть оружейную
Награда :
Голос Разума
Какие-то хулиганы из Забытого легиона подсовывают Голосу «Гипериона» всягие гадости для чтения. Помогите даме сохранить достоинство, избавив ее от этих негодников.
- Убить солдат Забытого легиона
- Найти книги 03
- Положить книги на сканер
- Отправить книги
Награда :
Срочное сообщение
Накаяма хочет отправить Джеку срочное сообщение, но профессора заперли в изоляторе — как ни странно, вовсе не за вредность. Возможно, вам стоит его освободить. Возможно.
- Попасть в комнату охраны
- Перебить охрану
- Поговорить с Накаямой
- Использовать терминал
- Выстрелить в терминал
- Защищать Накаяму
- Отправить сообщение
Награда :
Покрасочные работы
Профессор Накаяма устал ждать ответа на свое любовное послание и собирается учудить что-нибудь эдакое. Он попросил вас принести цветы и желтую краску.
- Взять болончик с краской
- Найти робота-рабочего CL4P-TP
- Отдать краску CL4P-TP
- Взять цветы 03
- Разместить цветы 03
- Сжечь цветы 03
Награда :
Горячий парень
Некий очень нервный тип заперт в каморке где-то в районе Гиперионского центра героизма. Джек хочет успокоить этого парня. Но сначала его нужно найти.
- Найти Дина
- Открыть каморку
- Поговорить с Дином
- Охладить пыл Дина (нужно выстрелить в него из оружия с замораживающим эффектом)
Награда :
Чистый бунт
R-0513 (Рози), командующая армией чистоты, просит вас найти дезертировавших роботов-уборщиков и убедить их продолжить работу. В качестве средств убеждения допускается использовать оскорбления, побои и инженерный психоанализ.
- Перевернуть урну
- Поймать робота-уборщика
- Прострелить водопроводную трубу
- Поймать робота-уборщика
- Прострелить бочки с нефтью
- Поймать робота-уборщика
Награда :
Абордажная команда
Прежде чем взять вас в команду искателей Хранилища, Джек провел небольшое расследование. Он оставил файлы где то в Гиперионском центре героизма и хочет, чтобы вы их забрали раньше, чем до них доберется Забытый легион.
- Добыть первую запись ЭХО (перепрыгнуть через барьер)
- Найти вторую запись ЭХО (выстрелить в экран сверху)
- Добыть третью запись ЭХО (открыть сундук)
- Добыть последнюю запись ЭХО (под стенкой перед водопадом есть ход, его нужно открыть)
Награда :
Красавчик-ИИ
Помочь Накаяме создать ИИ на основе разума Джека.
Профессор Накаяма хочет создать искуственный интелект на основе разума Джека. Если даже Джек и умрет, то ИИ будет жить!
- Добраться до терминала
- Задать вопрос
С терминала задаем пару вопросв Джеку.
- Установить ИИ Джека
Награда :
Многих поставило в тупик задание с тайными комнатами. Где их найти и как попасть туда? Читаем, смотрим и действуем!
Если вы уже получили поручение о подключении устройства к консоли и отправились к двери, где требуется авторизация голоса Зарпедон, то вы получили новое задание, связанное с нахождением ЭХО. Они будут нужны для обмана системы, чтобы проникнуть в закрытую комнату на «Дракенсбурге». Ведь все же не назовешь прохождение игры Borderlands: The Pre-Sequel сложным, но некоторые моменты могут поставить нас в тупик, как это. Но мы поможем с этим разобраться.
Первое ЭХО будет проще всего найти, так как оно будет выброшено после небольшой стычки с противником на станции «Ключевые системы».
Что бы найти стальные два Эхо, спускаемся в отсек для лифта и следуем по карте. ЭХО находятся наверху противоположных сторон. Добраться туда можно с помощью большой желтой трубы. Либо усиливаем площадку для прыжков (с помощью удара по коробке рядом), чем мы и воспользуемся.
Чтобы достать следующее ЭХО, усиливаем площадку для нашего сверх прыжка, далее прыгаем и резко разворачиваемся градусов на 90 в сторону эхо (по карте). Находим разломавшийся лифт, закрытый на замке. Замок сносим и заходим в него, там и находим второе эхо.
Последнее ЭХО найдется над станцией с кислородом. Снова используем площадку для прыжка, прежде усилив ее ударом или выстрелом в коробку рядом. Прыгаем наверх, а после развернемся и перепрыгнем на противоположную площадку немного ниже и готово!
Собрав все три, вернемся к той же двери и откроем ее.
Поделитесь записью в соц. сетях:
Добавить комментарий
“Look out, everybody, things are about to get awesome!”
This article is a stub. You can help Borderlands Wiki by expanding it. |
Siren’s Song is a challenge in Borderlands 2 involving the recovery of four ECHO Recorders detailing the past history of Maya.
Locations
- By the lighthouse near Mordecai’s camp.
- By the tower in the large open field in the southeast corner of the area, just before the exit to the Natural Selection Annex.
- At the end of the observation path overlooking the stalker pit in Specimen Maintenance (before jumping down).
- On a chair right before the elevator down to the Observation Wing. The chair is along the west wall before going up the stairs to the elevator.
Transcripts
ECHO #1
Angel: «I’ve found a potential Vault Hunter, sir. You’ll definitely want to hear this. She’s a Siren.»
Handsome Jack: «…What?»
Angel: «Unlike Lilith, she seems to have no connection to Eridium, but —«
Handsome Jack: » —Tell me everything. NOW.»
Angel: «I have no information on her parents, but as a baby, she was left with the Order of the Impending Storm.»
Handsome Jack: «The who?»
Angel: «They’re an order of monks who rule the planet of Athenas. The earliest surveillance footage I can find is from four years ago.»
Handsome Jack: «Play it.»
Brother Sophis: «People of Athenas — after years of training and preparation, the Order of the Impending Storm is ready to reveal… your savior. Speak, Maya. Speak to your subjects.»
Maya: «Uh… hi.»
Brother Sophis: «Ehm. What she lacks in eloquence, she makes up for in power — know this! Maya will protect this planet from ALL forms of evil! From —«
Maya: «—Sophis, could I have a word?»
Brother Sophis: «Now’s not really the time, child.»
Maya: «For years, you’ve said I’d be out there exploring — not… smiling and giving speeches.»
Brother Sophis: «Your place is not to question, child. Now smile and wave.»
Maya: «Keep calling me ‘child’ and see what happens, jackass.»
ECHO #2
Maya: «Brother Sophis — I’ve found something!»
Brother Sophis: «Yes? What is it?»
Maya: «Research notes from an archaeologist on Pandora.»
Brother Sophis: «Pandora? The planet of convicts and cannibals?»
Maya: «Yeah! It sounds incredible. But this archaeologist says that Sirens have some sort of connection to Eridium, and the Vaults —«
Brother Sophis: «Maya, that’s enough —«
Maya: «If I travelled to Pandora, I could learn even more about my Siren lineage —«
Brother Sophis: «That’s ENOUGH! We have fed you. Trained you. Protected you. The people of Athenas look to the Order of the Impending Storm for guidance and protection. If you were to leave, this planet would be defenseless.»
Maya: «You keep saying I’m gonna defend this planet — I’ve trained for years, but I’ve never actually fought any of this ‘evil’ the order’s always on about.»
Brother Sophis: «Your time will come, I promise. Besides — this planet has everything you could possibly want. Please, child — retire to your room.»
Maya: «Don’t call me ‘child.'»
Brother Sophis: «—I apologize. Please retire to your room, Maya.»
ECHO #3
Stokes: «NO! Please NO!»
Maya: «What’s going on? What is this?»
Brother Sophis: «Today is a great day, Maya. Today, your training is finally put to use.»
Maya: «Who are these people?»
Brother Sophis: «Terrorists. Criminals. Evil men. You will destroy them, as is your duty. This is what you have trained for!»
Maya: «What? To execute unarmed men?»
Brother Sophis: «Do not question me, child! These men are a danger. Brother Harker, bring the first sinner forward.»
Brother Harker: «Yes, Brother Sophis.»
Brother Sophis: «On your knees, sinner.»
Stokes: «Oh God, not her — NOT HER!»
Maya: «What is this man guilty of?»
Brother Sophis: «Do not question.»
Stokes: «I promise — I’ll pay! I’ll get you your tithe, just don’t let her near me!»
Maya: «What?»
Brother Sophis: «Do not listen, child! Execute him!»
Maya: «Ah, to hell with it.»
Brother Sophis: «What are you doing, child!? Put me DOWN!»
ECHO #4
Brother Sophis: «Put me down, child! NOW!»
Maya: «Twenty-seven years. For twenty-seven years you’ve been using me to keep these people frightened, haven’t you?»
Brother Sophis: «You don’t understand—«
Maya: «SHUT UP! You didn’t want me to protect this planet! You wanted me to keep it scared, keep me locked up so these people would do what you asked. Nobody’s gonna disobey the Order if they’ve gotta face the wrath of a Siren — is that it?!»
Brother Sophis: «You know nothing! Child, you have SO much left to learn! You —«
Maya: «Don’t. Call me. ‘Child.’ Everyone, get outta here! You have nothing to fear from the Order anymore — I’m leaving.»
Brother Harker: «But where will you go, child — uhm, Maya?»
Maya: «To Pandora.»
Maya: «I’m gonna find some answers.»
Handsome Jack: «Angel?»
Angel: «Yes, Jack?»
Handsome Jack: «Find her.»
Videos
Siren’s Song
By the door of the hippie caravan.
Character: Ellie
In front of the small shack
Head to the very top of the spaceport, and then go down into this chamber to access. Only accessible after Sanctuary III has taken off.
Character: Ellie
Inside the ground level of the space port. In the small control room.
Character: Ellie
On the small platform with the hut. Use the ladder to access.
- Musings of a maniac
Up the small tower.
- The musings of a Maniac
Up the ladder.
Characters: Mouthpiece
Upstairs in the building — in the corner
Character: Krieg
At the top of The General’s Perch. Outside, in the corner by the fence and the building.
Character: Krieg
In the corner of the cave.
Character: Krieg
On the upper ledge that drops into the hall.
Character: Krieg
On the couch in the tunnel.
Characters: Krieg & Maya
On the roof, on the couch.
Character: Tyreen
On a crate near the Catch-A-Ride
Character: Marcus
On the ground in the corner
Characters: Maliwan Patrolman & Civilian
Down the ramp in a small side room — next to the elevator.
On the doorstep of a building
Upper level. In the doorway of a building.
Lower level, against the wall.
Characters: Rhys & Lorelai
On the desk
On a metal crate
Character: Rhys
In the office on the lower level.
On the benches
On the console next to the bodies in the tanks
In a small side tunnel
In Apollyon Station. On a bench in the corner
On a stool
On the rooftop on some barrels
On top of the platform — jump across from the roof of a nearby building. On a chair next to the White Chest
Character: Lashley
On a chair in the corner of the upper level.
Character: Traunt
On a picnic table in front of Storm Brewin
Characters: Brother Sinon & Ava
Upper level — on some boxes
Characters: Maya & Ava
By the stairs
On some shelves
Behind some containers
Character: Zane
In a booth in Moxxi’s
Character: Amara
In a small alcove on the stairwell
Character: FL4K
In amongst the center of the pipes outside Moxxi’s
Character: Moze
On the bookshelf in The Welcoming Chamber
Characters: Clay & Hammerlock
On a wooden crate
On the wooden platform, on top of a barrel.
On some small safes
On the wooden roof at the Catch-A-Ride
On a barrel next to the cylindrical tank.
On the wooden platform attached to the columns that hold up the overhead pipe
On the desk
Characters: Clay & Montgomery Jakobs
On a desk in the Warden‘s office.
Character: Hammerlock
On a desk in Monty’s Private Cabin.
Characters: Montgomery Jakobs, BALEX, GenIVIV
Characters: Mouthpiece
On some metal crates
- Everyone’s dying to get into Carnivora
- Everyone’s dying to get into Carnivora
On top of the walkway.
- Everyone’s dying to get into Carnivora
In the room overlooking the area where you fight Mouthpiece
Inside the building. You can reach it through the window.
Characters: Troy & Tyreen
On a metal crate
Character: Tina & Brick
Ground level on a table
Character: Tina & Brick
Inside the large building
On a desk
Characters: Tyreen & Mouthpiece
Door opens after the second pass through the Observation Deck area.
On a desk in the Gary Pit brain transfer area.
Characters: Marcus
Characters: Nilly
Up on a ledge to the left of the tree
Character: General Traunt
On top of a metal container
Characters: Tina & Krieg
On top of the cylindrical tank. Use the building to climb up.
Characters: Krieg
Characters: Krieg
Under the bridge.
Characters: Tina
On the table
Characters: Monty Wainwright
On a rock
On top of the container
On top of the tower
- Not everyone is stoked to have found Nekrotafeyo
Between a tree and some scrap cars.
Characters: Troy & Tyreen
Inside the locked chest. Possibly only accessible during The Demon in the Dark
Underground — in a small alcove near the Cistern of Slaughter entrance.
Info: A new product line appears on the streets of Meridian
Characters: Holloway & Shanneth Kyrie
Up on the platform with multiple cabins. Behind the southern-most cabin
Info: Troy and Tyreen find their flock.
Characters: Troy & Tyreen
On the roof above Ma Honeywell. You need to drop down from the cliffs above to access.
Characters: Ellie
Characters: Wainwright Jakobs
On lowest level of Casa de Timothy.
Under the skag statue.
In the tunnel below.
On the lower bunk of a bed
Located down in the lower catwalks, which can be accessed via the NW ladder.
Inside tunnel entrance.
Your character will shake the cartridge & blow into the contacts before inserting into the ECHO
Propped against a crate under the giant fan on the wall.
Location: On top of a crate on the upper level.
Characters: Cecilia
Location: On a sink in the bathrooms.
Characters: Eleanor & Mancubus Bloodtooth
Location: Behind the bar counter.
Characters: Mancubus Bloodtooth & Ester
Location: Down the steps
Characters: Stephie
Characters: Curse Oil Charlatan & Mancubus Bloodtooth
Characters: Harriet
Location: Upstairs on a table in the corner
Characters: Mark & Celeste
Location: In the hut — on the chair opposite the chest.
Characters: Durtch
Location: On the wooden platform on the ground.
Characters: Burton Briggs & Eista
Characters: Eista & Mancubus Bloodtooth
Location: On the ground by the cliff.
Location: Inside the chamber on a safe.
Characters: Vincent
Location: Just after going up the elevator to the ship. Through the half-locked door.
Characters: Eleanor
Location: In the control room.
Characters: Vincent
Location: Lower level — on some crates next to a White Chest.
Characters: Eleanor
Location: On the table.
Characters: Eleanor
Location: On a table in the office against the wall.
Characters: Vincent
Location: Upper level — on the desk next to the New-U Station.
Characters: Vincent
Location: On a crate beside a metal platform.
Characters: Eleanor
On the table in the building
On the wall in the corner.
Upstairs in the bedroom — next to the bed
Upstairs on a table.
On the chair beside the house.
Inside the building on a barrel
On the counter in the corner, inside the milk carton.
Miracle Elixir Fixer quest must have been completed to access this area.
On a bench on the upper level.
Beside the Red Chest. Use this Telezapper to access.
Use the core vein to blow through the wooden panels and access the tunnel
A dark night and an invitation
On the bench by the door
On top of the roof of the house. Climb up the nearby rock face and jump across to access.
Out the back of the house by the pipe.
On a crate by the wall.
In the back of the dump truck.
On the table
To access, you need to use this Telezapper (in a hole in the wall).
On the lower level — under some scaffolding
On the rooftop of the building. Jump up using the table at the south side of the building (look for the yellow paint on the edge of the roof).
On the table
On the upper level. Climb up the ladder to access.
Description: A tune for a sleepless night.
Access using this Telezapper
Above Doc Stanley’s Miracle Elixir Ad #3 next to the Jackob’s Chest. There is a place to jump up to the right of where you enter the room
On the control panel
Characters: Sane Krieg
Among the rocks
Characters: Dr. Benedict
On the ground
Characters: Sane Krieg & Psycho Krieg
Hanging on an upside-down psyscho
Characters: Dr. Benedict
On the table in the corner
Characters: Eadric Edelhard & Dr. Benedict
Stuck to the side of the upper platform. Use the yellow crates to jump up and collect it.
Characters: Officer Ted & Caretaker
In the corner on a chair
Characters: Sane Krieg & Psycho Krieg
On top of the columns. Access by climbing on the smaller columns to the west.
Characters: Sane Krieg & Psycho Krieg
In the open by the train tracks.
Characters: Sane Krieg & Psycho Krieg
Beside the jump booster
Characters: Sane Krieg & Psycho Krieg
In the underneath area — in a dark corner near the stairs and the edge.
Characters: Sane Krieg & Psycho Krieg
On top of the ledge. Access via sliding down the train tracks and jump across at the end. If you fail you can fast travel back to the start of the level.
Characters: Sane Krieg & Psycho Krieg
In the container above. Use the yellow painted roof opposite to climb up, and then jump across to access.
Characters: Sane Krieg & Psycho Krieg
Ground level. Inside the overturned cart.
Characters: Sane Krieg
At the base of the tree out on the branch.
Characters: Sane Krieg & Psycho Krieg
On the bench
Characters: Maya
Through the portal after defeating the Locomöbius. On the pedestal.
Characters: Psycho Krieg & Tannis
On the control panel in the corner
Characters: Sane Krieg & Psycho Krieg
On the upper platform
Characters: Evil Brick & Evil Mordecai
On the ledge above. Climb around the side to access.
Tip: Climb up on the safes to jump across to the meat ledge.
Characters: Sane Krieg & Psycho Krieg
Beside the «SpongeBob SquarePants» House
Characters: Lilith & Maya
Inside the Floor 13 hidden room off the staircase, between Floor 12 and Floor 14.