Как найти паладина террария

" Давным-давно эти рыцари смерти стояли на страже процветающего города, пока на них не обрушили ужасное проклятие. "

Паладин (Paladin) — враждебный моб, который был добавлен в обновлении 1.2. Появляется только в данже после убийства Плантеры.

  • Имеет шанс спавна Духа подземелья.
  • Отличительной особенностью данного моба является его крайне высокий уровень здоровья и защиты и иммунитет к отбрасыванию, для битвы с ним лучше всего использовать оружие с высоким уроном в секунду, например, лазерную винтовку с хорошей перековкой.
  • Если паладин не получает урона и игрок находится в зоне его видимости, то паладин начинает запускать в игрока молоты один за другим, которые наносят колоссальный урон, практически игнорируя любую броню. Молоты летят сквозь стены и падают под действием гравитации.

Тактика

См. Тактики здесь

Баги

Может дропнуть два молота паладина

История

  • Версия 1.4.0.1: Теперь дропает Рёбрышки барбекю.
  • Версия 1.3.0.1: Получил своё Знамя.
  • Версия 1.2.3: Получил иммунитет к ошеломлению.
  • Версия 1.2.0.3: Шанс дропа вещей уменьшен.
  • Версия 1.2: Паладин добавлен в игру.

PaladinHardmode exclusive

PaladinOld-gen console version and Nintendo 3DS version

Drops

Coins 51250
  • Item (Quantity)Rate
  • 14.29%

  • Internal NPC ID: 290

The Paladin is a rare, resilient Hardmode enemy who spawns in the Dungeon after Plantera has been defeated. It is immune to knockback and attacks by rapidly throwing hammer projectiles which can pass through blocks and inflict extreme damage. Paladins are most likely to spawn in Dungeon areas made of Dungeon Brick Walls.

It is one of the few entities that can be detected by the Lifeform Analyzer or its upgrades.

Notes[]

  • Paladins are exceptionally tough enemies. Their projectile attack is unusually versatile for a non-boss enemy and inflicts extreme damage. A Paladin has more health than Skeletron, immunity to knockback, and as much defense as the Moon Lord and Duke Fishron (in its first form), making it difficult to kill and dangerous to try to slip past or ignore.
  • Although Paladins have a visual height of 4 tiles, they can pass through 3 tile-tall corridors.
  • Paladins cannot throw hammers while moving or being under attack.
  • Paladins are much less likely to attack players outside their line-of-sight.
  • Paladins will ignore the movement of conveyor belts if throwing hammers.
  • Paladins have a very small chance to roll a second drop, potentially dropping two Paladin’s Hammers (0.22*1/450 (0.22%)), two Paladin’s Shields (0.44*49/11250 (0.44%)), or both a hammer and a shield (0.62*7/1125 (0.62%)).[1]
    • Note that the chances displayed in the infobox are the chances to obtain at least one hammer/shield. The chance to have exactly one Paladin’s Hammer dropped, subtracting the chances mentioned above, is therefore 8.93*67/750 (8.93%). Similarly, the chance to have exactly one Paladin’s Shield dropped is 12.51*469/3750 (12.51%).

Tips[]

  • Because a Paladin’s attack will be interrupted if it takes damage, quickly firing weapons can stop it from attacking entirely.
    • Most melee weapons are capable of hitting fast enough, although the Paladin’s immunity to knockback as well as other, surrounding enemies may make this tough to pull off.
    • Fast-firing ranged weapons can also be used, however, other enemies may get in the way, allowing the Paladin to attack. Consider using piercing or exploding shots. A Piranha Gun is exceptionally effective.
    • Magic weapons with piercing capabilities can be used to great effect. Notable examples are the Heat Ray (), Nettle Burst, or Magical Harp. Once obtained, a Shadowbeam Staff can also be used.
    • Summoning weapons are extremely capable of taking the Paladin out. If the Paladin is targeted, the minions will almost always hit it fast enough to halt its attacks. The player can then focus on taking out other enemies and staying safe.
  • As Paladins usually cease to attack as soon as their line of sight is blocked, closed doors and walls (which may include openings with a width of one block) are a safe barrier. Weapons that are capable of attacking through blocks (e.g. Death Sickle) or those that fit through small holes (e.g. Scourge of the Corruptor or Nimbus Rod) can be used to defeat Paladins with little risk.
  • Fighting it in smaller hallways is not recommended, as this leaves no room for dodging, and often leads to a quick death. It may be possible to defeat a Paladin in a longer, two-way corridor by continuously attacking while backing away, but additional enemies potentially getting in the way still pose a threat.
  • Getting hit by a Paladin’s body deals less damage than getting hit by one of its hammers, unless in Expert Mode or Master Mode.
  • Paladins will despawn even if they pickup coins.

Trivia[]

  • Out of all Dungeon enemies, the Paladin drops the most coins upon death.
  • It visibly holds the items that it drops: Paladin’s Hammer and Paladin’s Shield.
  • In real life, a paladin is usually a heroic champion (especially a knightly one) or a defender or advocate of a noble cause. The twelve foremost knights of Emperor Charlemagne’s court are also called paladins.
  • The BestiaryBestiary entry for the Paladin: «In distant history, these mighty undead knights once guarded a prosperous city before a massive curse befell them.«

History[]

  • Desktop 1.4.0.3: Sprite updated.
  • Desktop 1.4.0.1: Can now drop the BBQ Ribs.
  • Desktop 1.3.0.1: Can now drop its own respective banner.
  • Desktop 1.2.3: Now immune to Confused.
  • Desktop 1.2.0.3: Drop chance of items reduced.
  • Desktop 1.2: Introduced.
  • Console 1.02: Introduced.
  • Switch 1.0.711.6: Introduced.
  • Mobile 1.2.6508: Introduced.
  • 3DS-Release: Introduced.

References[]

PaladinHardmode exclusive

Paladin.pngOld-gen console version and Nintendo 3DS version

Drops

Coins 51250
  • Item (Quantity)Rate
  • 14.29%

  • Internal NPC ID: 290

The Paladin is a rare, resilient Hardmode enemy who spawns in the Dungeon after Plantera has been defeated. It is immune to knockback and attacks by rapidly throwing hammer projectiles which can pass through blocks and inflict extreme damage. Paladins are most likely to spawn in Dungeon areas made of Dungeon Brick Walls.

It is one of the few entities that can be detected by the Lifeform Analyzer or its upgrades. The Paladin requires 25 kills to be awarded completion of its Bestiary entry and corresponding banner, as opposed to the usual 50 kills.

Notes

  • Paladins are exceptionally tough enemies. Their projectile attack is unusually versatile for a non-boss enemy and inflicts extreme damage. A Paladin has more health than Skeletron, immunity to knockback, and as much defense as the Moon Lord and Duke Fishron (in its first form), making it difficult to kill and dangerous to try to slip past or ignore.
  • Although Paladins have a visual height of 4 tiles, they can pass through 3 tile-tall corridors.
  • Paladins cannot throw hammers while moving or being under attack.
  • Paladins are much less likely to attack players outside their line-of-sight.
  • In Expert Mode, Paladins have a very small chance to roll a second drop, potentially dropping two Paladin’s Hammers (0.22*1/450 (0.22%)), two Paladin’s Shields (0.44*49/11250 (0.44%)), or both a hammer and a shield (0.62*7/1125 (0.62%)).[1]
    • Note that the chances displayed in the infobox are the chances to obtain at least one hammer/shield. The chance to have exactly one Paladin’s Hammer dropped, subtracting the chances mentioned above, is therefore 8.93*67/750 (8.93%). Similarly, the chance to have exactly one Paladin’s Shield dropped is 12.51*469/3750 (12.51%).

Tips

  • Because a Paladin’s attack will be interrupted if it takes damage, quickly firing weapons can stop it from attacking entirely.
    • Most melee weapons are capable of hitting fast enough, although the Paladin’s immunity to knockback as well as other, surrounding enemies may make this tough to pull off.
    • Fast-firing ranged weapons can also be used, however, other enemies may get in the way, allowing the Paladin to attack. Consider using piercing or exploding shots. A Piranha Gun is exceptionally effective.
    • Magic weapons with piercing capabilities can be used to great effect. Notable examples are the Heat Ray (), Nettle Burst, or Magical Harp. Once obtained, a Shadowbeam Staff can also be used.
    • Summoning weapons are extremely capable of taking the Paladin out. If the Paladin is targeted, the minions will almost always hit it fast enough to halt its attacks. The player can then focus on taking out other enemies and staying safe.
  • As Paladins usually cease to attack as soon as their line of sight is blocked, closed doors and walls (which may include openings with a width of one block) are a safe barrier. Weapons that are capable of attacking through blocks (e.g. Death Sickle) or those that fit through small holes (e.g. Scourge of the Corruptor or Nimbus Rod) can be used to defeat Paladins with little risk.
  • Fighting it in smaller hallways is not recommended, as this leaves no room for dodging, and often leads to a quick death. It may be possible to defeat a Paladin in a longer, two-way corridor by continuously attacking while backing away, but additional enemies potentially getting in the way still pose a threat.
  • Getting hit by a Paladin’s body deals less damage than getting hit by one of its hammers, unless in Expert Mode or Master Mode.
  • Paladins will despawn even if they pickup coins.

Trivia

  • Out of all Dungeon enemies, the Paladin drops the most coins upon death.
  • It visibly holds the items that it drops: Paladin’s Hammer and Paladin’s Shield.
  • The Paladin drops the third most coins of any non-boss enemy, tied with the Pirate Captain.
  • In real life, a paladin is usually a heroic champion (especially a knightly one) or a defender or advocate of a noble cause. The twelve foremost knights of Emperor Charlemagne’s court are also called paladins.
  • The BestiaryBestiary entry for the Paladin: «In distant history, these mighty undead knights once guarded a prosperous city before a massive curse befell them.«

History

  • Desktop 1.4.0.3: Sprite updated.
  • Desktop 1.4.0.1: Can now drop the BBQ Ribs.
  • Desktop 1.3.0.1: Can now drop its own respective banner.
  • Desktop 1.2.3: Now immune to Confused.
  • Desktop 1.2.0.3: Drop chance of items reduced.
  • Desktop 1.2: Introduced.
  • Console 1.02: Introduced.
  • Switch 1.0.711.6: Introduced.
  • Mobile 1.2.6508: Introduced.
  • 3DS-Release: Introduced.

References

  • #1

ive had a water candle going and ive been killing enemies for 30 minutes and have not had a single paladin spawn. anyone else having this issue?

  • #2

ive had a water candle going and ive been killing enemies for 30 minutes and have not had a single paladin spawn. anyone else having this issue?

Most enemies of the post-plantera dungeon only spawn in their own types of walls, for more details you can see this link:

  • #3

Resolved: I was just in an awkward position for enemies to spawn

  • #4

Resolved: I was just in an awkward position for enemies to spawn

If this suggestion is added to the game it may help to avoid this problem with future players:

PC — Normal enemies on the map

It may not be possible, but it would be nice to see common enemies on the map, it would be useful to see the location of their creations, since some bosses appear on the map it would be nice to have the normal enemies too as an option.


forums.terraria.org

forums.terraria.org

Эксклюзив для Paladin Hardmode

Паладин.pngКонсольная версия старого поколения и версия 3DS

Классический режим icon.png Классический

Экспертный режим icon.png Эксперт

Главный режим icon.png Владелец

Капли

Монеты 5 12 50
  • Пункт (количество) Ставка
  • 14,29%

  • Внутренний ID NPC : 290

Паладин является редким, упругой Hardmode врагом , который размножается в подземелье после Plantera потерпели поражение. Он невосприимчив к отбрасыванию и атакам, быстро бросая снаряды молота, которые могут проходить сквозь блоки и наносить огромный урон. Паладины чаще всего появляются в областях подземелий, сделанных из кирпичных стен подземелий .

Это одна из немногих сущностей, которые можно обнаружить с помощью Lifeform Analyzer.Настольная, консольная и мобильная версии или его обновления.

Примечания [ ]

  • Паладины — исключительно сильные враги. Их атака снарядами необычайно универсальна для врага, не являющегося боссом, и наносит огромный урон. У Паладина больше здоровья, чем у Скелетрона , иммунитет к отбрасыванию и такой же уровень защиты, как у Лунного Лорда.Настольная, консольная и мобильная версиии Герцог Фишрон (в его первой форме), что затрудняет убийство и опасно пытаться проскользнуть мимо или проигнорировать.
  • Хотя паладины имеют визуальную высоту 4 клетки, они могут пройти через 3 коридора высотой в плитку.
  • Паладины не могут бросать молоты во время движения или под атакой.
  • Паладины гораздо реже атакуют игроков за пределами их прямой видимости.
  • В экспертном режимеНастольная, консольная и мобильная версии, У паладинов очень маленький шанс выпустить второй урон , потенциально выпадающий два Молота Паладина ( 0,22 * 1/450 (0,22%) ), два Щита Паладина ( 0,44 * 49/11250 (0,44%) ) или оба молотка и щит ( 0,62 * 7/1125 (0,62%) ). [1]

    • Обратите внимание, что шансы, отображаемые в информационном окне, — это шансы получить хотя бы один молот / щит. Шанс иметь в точности Молоток одного Паладина упал, вычитая шансы указанных выше, поэтому 8,93 * 67/750 (8,93%) . Точно так же шанс получить ровно один Паладинский щит составляет 12,51 * 469/3750 (12,51%) .

Советы [ ]

  • Поскольку атака паладина будет прервана, если он получит урон, быстрое стрельба из оружия может полностью остановить его атаку.
  • Поскольку паладины обычно прекращают атаковать, как только их линия обзора блокируется, закрытые двери и стены (которые могут включать отверстия шириной в один блок) являются безопасным барьером. Оружие, способное атаковать через блоки (например, Death Sickle ) или то, которое проходит через небольшие отверстия (например, Scourge of the Corruptor или Nimbus Rod ), можно использовать для победы над паладинами с небольшим риском.
  • Сражаться с ним в небольших коридорах не рекомендуется, так как это не оставляет места для уклонения и часто приводит к быстрой смерти. Возможно, удастся победить паладина в более длинном двустороннем коридоре, непрерывно атакуя при отступлении, но дополнительные враги, которые потенциально могут встать на пути, по-прежнему представляют угрозу.
  • Удар телом паладина наносит меньше урона, чем удар одним из его молотов, если только он не находится в экспертном режиме.Настольная, консольная и мобильная версииили мастер-режимНастольная и мобильная версии.
  • Паладины исчезнут, даже если будут собирать монеты.

Интересные факты [ ]

  • Из всех врагов Подземелья Паладин выпадает больше всего монет после смерти.
  • Он явно имеет элементы , которые она падает: Молот Паладина и Щит паладина .
  • В реальной жизни паладин обычно героический чемпион (особенно рыцарский), защитник или защитник благородного дела. Двенадцать передовых рыцарей двора императора Карла Великого также называются паладинами.
  • В БестиарийЗапись в бестиарии для паладина:«В далекой истории эти могучие рыцари-нежить когда-то охраняли процветающий город, прежде чем на них постигло мощное проклятие».

История [ ]

  • Рабочий стол 1.4.0.3 : обновлен Sprite.
  • Рабочий стол 1.4.0.1 : теперь ребра барбекю могут выпасть.
  • Рабочий стол 1.3.0.1 : теперь можно разместить собственный баннер.
  • Рабочий стол 1.2.3 : теперь невосприимчив к Confused .
  • Рабочий стол 1.2.0.3 : Уменьшен шанс выпадения предметов.
  • Рабочий стол 1.2 : добавлен.
  • Консоль 1.02 : добавлена.
  • Switch 1.0.711.6 : Добавлен .
  • Mobile 1.2.6508 : добавлено .
  • 3DS-Release : Представлен.

Ссылки [ ]

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Как найти свой турнир в танках
  • Как грамотно составить план выступления
  • Лопнул ламинат по шву как исправить
  • Как составить договор с поэтапной оплатой
  • Как найти сумму всех нечетных двузначных чисел