Pillars of eternity тайники как найти

Мда… не всё так просто с рандомными «нычками».
То что нашёл тайник ещё полбеды, надо и в правильное время его находить, иначе самое вкусное можно пропустить.
Короче цитата с моего поста на АГ:
Провёл некий «следственный эксперимент».
В самой первой «нычке» в Вейлвуде (легче всего проверить — почти у входа, на право под полуразрушенной стеной, там ещё карабкаться надо за перчатками Фульвано). Если её открыть в 15ом числу, найдётся ожерелье Соколиный глаз — +2 к восприятию, 11ого ожерелье ловчего для рейнджера, в других датах в основном чередуется кольца, накидки к +5 отклонению или +5 к трём другим защитам, или ещё какие то амулеты от болезни и.т.д. Месяц неважен, ибо после 20.ого всё начинает заного чередоваться как и было.
Но эта проверка заняла более часа, хоть и в самом удобном месте, трудно представить сколько времени ушло бы проверяя «нычку» где то далеко и глубоко, и их не один десяток. Так что не забудьте к хорошим находкам добавить и дату, для набора хорошего «шмота» это оказывается важно.

P.S.
Собственно меня это выбыло с колеи.
Находил несколько очень пригодных вещей (шлем + к ловкости и атлетике, наручи + к телосложению и решительности). На следующем прохождении спецом бегал сразу их забрать — и фигушки, какое то барахло ненужное. Даже билд и прокачку под эти вещи подстроил, и облом. Тем более где то находили вещь +2 к механике, а это вовсе имба — всю последовательность прохождения приходится подстраивать под механику — это и двери и ловушки, ну и самы нычки естественно.
Обычно рандомный лут формируется или в начале игры, или при заходе в локу, или прямо открывая/обнаруживая нычку. А тут обсидиан подстроил западню. С одной стороны сейв/лоад неработает, с другой ещё как не придётся сейв/лоадится, бегать, рассчитывать время, чтоб достать желаемое. В такой игре не достать желаемую плюшку — это облом всему прохождению. Такому задроту/манчкину обойтись без её просто НЕЛЬЗЯаа. А это уже не пару десятков часов, это сотни часов для того чтобы найти все лучшие варианты, графики посещения тайников и.т.д.

В самой первой зоне — Лагерь, можно обнаружить тайник содержащий пистолет «Разочарователь».

Воспользуйтесь разведкой рядом с палатками на другом берегу реки и вы найдете этот забавный пистолет.

Это ужасное оружие, которое разочаровывает каждого, кто его использует. Хоть на первый взгляд оно выглядит надежным, но при ближайшем рассмотрении оказывается, что конструкция выполнена некачественно, и изготовили его халтурно. Те, кого не обманул внешний вид, все еще пытаются его использовать, чтобы проверить: а вдруг недостатки этого оружия — это всего лишь ухищрение, и на самом деле оно является артефактом крайне большой силы, созданным мастером, который хотел скрыть его настоящую природу. Нет, это не так.

Overview

[Spoiler Alert!] This guide shows you where the hidden stashes and chambers are – though some of the hidden chambers are deliberately omitted for they are quest related, and I think revealing them would spoil your game experience. I don’t guarantee that all the hidden stashes are listed in here. Please let me know if you find any hidden stashes that are not listed here (typos and grammatical errors also appreciated for English is not my first language.) Thank you.

Encampment


abandoned campfire, 1 of 1

Cilant Lîs

none

Valewood


Ruins, 1 of 3


Xaurip Camp, 2 of 3


in the Bear Cave, 3 of 3

Gilded Vale


in the kitchen of The Black Hound Inn, 1 of 7


inside of Ingroed’s House, 2 of 7


near the entrance of Temple of Eothas, 3 of 7



1st level, Temple of Eothas, 4 of 7



1st level, Temple of Eothas, 5 of 7



2nd level, Temple of Eothas, 6 of 7



2nd level, Temple of Eothas, 7 of 7

Esternwood


Graveyard, 1 of 1

Magran’s Fork


Shirine of Magran, 1 of 1

Anslög’s Compass


inside of Sea Cave, 1 of 1

Black Meadow


two tents near Destroyed Cart, 1 of 3



skull of a dragon, 2 of 3


Shrine of Galawain, 3 of 3

Raedric’s Hold



Raedric’s Hold Dungeons, 1 of 4


Raedric’s Keep, 2 of 4



Raedric’s Hold, 3 of 4



Raedric’s Hold, 4 of 4

Madhmr Bridge


Madhmr Bridge, 1 of 1

Caed Nua

none

Endless Paths of Od Nua Level 1 – 5



Endless Paths of Od Nua Level 1, 1 of 1



Endless Paths of Od Nua Level 2, 1 of 2



Endless Paths of Od Nua Level 2, 2 of 2



Endless Paths of Od Nua Level 3, 1 of 2



Endless Paths of Od Nua Level 3, 2 of 2



Endless Paths of Od Nua Level 4, 1 of 2



Endless Paths of Od Nua Level 4, 2 of 2



Endless Paths of Od Nua Level 5, 1 of 1

Endless Paths of Od Nua Level 6 – 10


next to stair down, Endless Paths of Od Nua Level 6, 1 of 1



Endless Paths of Od Nua Level 7, 1 of 3



Endless Paths of Od Nua Level 7, 2 of 3



Endless Paths of Od Nua Level 7, 3 of 3



Endless Paths of Od Nua Level 8, 1 of 3



Endless Paths of Od Nua Level 8, 2 of 3



Endless Paths of Od Nua Level 8, 3 of 3



Endless Paths of Od Nua Level 9, 1 of 1



Endless Paths of Od Nua Level 10, 1 of 2



Endless Paths of Od Nua Level 10, 2 of 2

Endless Paths of Od Nua Level 11 – 15



Endless Paths of Od Nua Level 11, 1 of 1



Endless Paths of Od Nua Level 12, 1 of 2



Endless Paths of Od Nua Level 12, 2 of 2



Endless Paths of Od Nua Level 13, 1 of 3



Endless Paths of Od Nua Level 13, 2 of 3



Endless Paths of Od Nua Level 13, 3 of 3


Endless Paths of Od Nua Level 14, 1 of 1

— Not yet, sorry. —
Endless Paths of Od Nua Level 15

Woodend Plains

none

Aedelwan Bridge

none

Copperlane


near the theatre, 1 of 5
related to Quest “Something Secret”


inside of Thieves’ Hideout, 2 of 5



inside of Copperlane Catacombs, 3 of 5


near Helig of Thein, inside of Copperlane Catacombs, 4 of 5



not a hidden stash but leads to a hidden chamber, inside of Temple of Woedica



inside of Temple of Woedica, 5 of 5

First Fires

none

Brackenbury



inside of the Sanitarium, 1 of 1

Ondra’s Gift



inside of Abandoned House (next to Kolfecg’s House), 1 of 8



outside of (another) Abandoned House, 2 of 8


inside of Ramshackle House, 3 of 8



bottom right of Ondra’s Gift, 4 of 8
related to Quest “The Forgotten”



in the shallows, 5 of 8



in the shallows, 6 of 8



in the shallows, 7 of 8


1st floor of Lighthouse Ruin, 8 of 8

Heritage Hill



Heritage Hill, 1 of 5



Heritage Hill, 2 of 5



Heritage Hill, 3 of 5


Tower Level 1, Heritage Hill, 4 of 5


Tower Level 2, Heritage Hill, 5 of 5

Searing Falls



inside of Searing Falls Cave, 1 of 1
Mechanics 10(?) or higer required

Pearlwood Bluff

none

Stormwall Gorge


near the entrance of Lle a Rhemen, 1 of 2



inside of Lle a Rhemen, 2 of 2



hidden chamber, inside of Lle a Rhemen

Dyrford


southwest of Dyrford, 1 of 5


inside of Dyrford Mill, 2 of 5


2nd floor of the Dracogen Inn, 3 of 5



inside of Dyrford Ruins, 4 of 5



inside of Dyrford Ruins, 5 of 5

Dyrford Crossing


southwest of Dyrford Crossing, 1 of 4


near the entrance of Cave, 2 of 4


in the Cave, 3 of 4


in the Cave, 4 of 4

Clîaban Rilag



Clîaban Rilag level 1, 1 of 1

Elmshore



Elmshore, 1 of 1

Hearthsong

none

Oldsong



inside of Galawain’s Maw, 1 of 5



inside of Galawain’s Maw, 2 of 5



inside of Galawain’s Maw, 3 and 4 of 5



inside of noonfrost, 5 of 5

Elms’ Reach



inside of Glanfathan Home next to Hall of Warriors, 1 of 3
quest “The Sealed Missive” related



inside of Blood Sands, 2 of 3



inside of Blood Sands, 3 of 3



hidden chanber, inside of Blood Sands

Burial Isle



Grotto of Echoes, Burial Isle, 1 of 1

Northweald



at Pilgrims’ Camp, 1 of 2



at Pilgrims’ Shrine, 2 of 2

Temple of Hylea

None

Something Secret is a task in Pillars of Eternity.

Synopsis[]

Gordy, a kid in Copperlane, desperately wants a march steel dagger, which is only forged by the Crucible Knights and given within their order. He can tell you all about how march steel is forged and how awesome it is, if you want to hear it! If you bring him the dagger, he’ll tell you about a secret place where you might find treasure.

Walkthrough[]

  1. Talk to Gordy. He is standing in front of a white building east of the entrance to the Copperlane Catacombs. He tells you that he wants a march steel dagger, which can be found on a merchant at the market square over near the expedition hall. In exchange, he will tell you about a secret hiding place.
    • With Resolve 12 (minor Deceptive), you can lie to Gordy and tell him you’ll can get him a Crucible Knights dagger if he tells you the secret.
    • With Might 12 (minor Aggressive), you can grab him by the shirt and force him to tell you. This results in minor negative reputation with Defiance Bay, and elicits a number of negative reactions from your companions.
  2. Head over to the market square and talk to Igrun. He tells you he already sold the dagger and you might try the adventurers hanging out in the Goose and Fox tavern. If you have 12 Intellect, you can challenge him about the legality of the sale. Choosing the Clever follow-up response to his answer will net you a 5% discount at his store.
  3. The adventurers are on the second floor of the Goose and Fox. Talk to Two-Tone Weaxel, and you can offer to buy the dagger for Copper pands (cp)100. Depending on your Resolve (14) or Intellect (12), you can get a better deal of Copper pands (cp)50. You can also kill them for the dagger.
  4. Return to Gordy and give him the dagger, he will tell you about a loose stone where the actors hide stuff near the theater.
    • At this point you can also lie to him (Deceptive), which results in you gaining the location of the secret without giving him the dagger.
    • If you have 4 Survival, you can teach Gordy how to be careful in handling the dagger, which he will keep in mind.
    • If you’ve already found the hiding spot, some new, humorous dialogue options can be selected after returning the dagger to Gordy.

Reward[]

  • March Steel Dagger if you trick Gordy, or never give it back to him.
  • The secret hiding place is located at the east side of the theater on the floor. (You may have to enter scouting mode in order to find it.) and has an Oaken Scarab Figurine, a couple of gems and some liquor in it. You don’t actually have to do this quest to find the hiding place, and Gordy has no idea if you’ve been there already or not.

Notes[]

  • Several party members may make jokes about the kid’s ambitions or just how bad of an idea giving him a sharp instrument might be. See Gordy#Companion reactivity for more.
  • You can also ask the other merchants at the market square about the dagger, but most of them just point to Igrun and it’s completely optional
  • If you gave Gordy the dagger, he will later reappear in the same place with Hamor, his father. Hamor scolds Gordy, assuming he stole the dagger, but Gordy will point you out and say you traded the blade to him. You may either admit this or lie and claim you have never seen the boy before (this choice can affect your Disposition but there are no other effects).
  • If you didn’t teach Gordy how to be careful in handling the dagger, town criers will later report the tragic accident of a young boy who lost several fingers while playing with a blade.

Journal[]

quests1_defiance_bay_coppleane1_tsk_something_secret
ID Objectives
0 Something Secret
10000 Gordy, a child in Copperlane, told me he knows of a place where people hide «really special things.» He said he’d show it to me if I get him a March steel dagger.
4 Find the March steel dagger.
10004 Gordy told me that a merchant selling weaponry near the expedition hall has the dagger.
20000 Igrun, a weapon and armor merchant, told me that he already sold the dagger to a band of adventurers. He guessed that they were headed to the Goose and Fox, a tavern in Copperlane.
20001 Weaxel is an orlan adventurer visiting the Goose and Fox in Copperlane. He admitted to buying the dagger from Igrun.
6 Return to Gordy in Copperlane.
10006 I got the March steel dagger from Weaxel. Gordy’s looking forward to getting it, and I’m looking forward to hearing this big secret of his.
End states
Yes Gordy has his Dagger
30000 Gordy and I made a fair trade. I gave him his dagger, and he told me about the loose brick by the theater.
Yes Gordy has been Trained
30001 I gave the dagger to Gordy, but I taught him to handle it safely. He agreed to be careful with it, and he told me about a loose brick by the theater.
Yes Threatened Gordy
30002 I taught that brat a lesson. He told me about the loose brick by the theater.
Yes Tricked Gordy
30003 I tricked Gordy into believing I’d get him a dagger from the Knights of the Crucible, and he spilled his secret. There’s a loose brick by the theater.
Yes Tricked Gordy But Got Dagger Anyway
30004 I tricked Gordy into telling me about the loose brick by the theater, but I got him a dagger anyway.
No Gordy dead
30005 Gordy won’t be needing anything now that he’s dead.

v·t·e

Pillars of Eternity quests

Main quests – The Hollowing of the Dyrwood

Act 1

A Moment’s Respite • The Ruins of Cilant Lîs • The Gilded Vale • Visions and Whispers • The Old Watcher

Act 2

Never Far from the Queen • The Man Who Waits • Through Death’s Gate • Undying Heritage • The Hermit of Hadret House

Act 3

The Assassin at Large • Council of Stars • Court of the Penitents

Act 4

Memories of the Ancients

End

Endings

Side quests & tasks

Gilded Vale

A Mother’s Plea • Against the Grain • Buried Secrets • Ferry Flotsam • Late for Dinner • Lord of a Barren Land • The Champion of Berath • The Smith’s Shipment • Vengeance from the Grave

Defiance Bay

A Two Story Job • A Voice from the Past • All Hands on Deck • At All Costs • Brave Derrin • Built to Last • Cinders of Faith • Clandestine Cargo • Far from Home • Hard Feelings • His Old Self • Missing Sentries • Rogue Knight • Safe Haven • Something Secret • Supply and Demand • The Bronze Beneath the Lake • The Changing of the Guard • The Final Act • The Forgotten • The Parable of Wael • The Theorems of Pandgram • The Wailing Banshee • Unwanted • Winds of Steel

Dyrford

A Farmer’s Plight • Blood Legacy • Cat and Mouse • Nest Egg

Twin Elms

A Servant of Death • At the Mercy of the Tribes • Hard Bargain • Hunter, Brother • Into the White Void • Prison of Ice • Sacrificial Bloodlines • Songs of the Wild • The Nest Above the Clouds • The Old Queen and the New King • The Sealed Missive

Companion quests

Dream and Memory • Fragments of a Scattered Faith • The Child of Five Suns • The Long Hunt • The Trials of Durance • Time and Tide • True to Form • Two-Sided

Endless Paths of Od Nua

Desperate Measures • Seals of the Endless Paths • The Blade of the Endless Paths • The Master Below • The Master’s Tools

Caed Nua

A Call to Court • A Return to Court • The Battle of Yenwood Field

Bounties

Bounty: Captain Muārumi • Bounty: Daroth Grimault • Bounty: Devŵen • Bounty: Foemyna • Bounty: Galen Dalgard • Bounty: Glasdial • Bounty: High Arcanist Ysly • Bounty: Nalrend the Wise • Bounty: Naroc the Prophet • Bounty: Sly Cyrdel • Bounty: Songsmith Roska • Bounty: Sserkal • Bounty: The Dweller • Bounty: Thorfen • Bounty: Warchief Iklak

The White March expansion – Part I & Part II

Main quests
[WM1]

Durgan’s Battery • The Ogre Matron • The Recluse of the White March • The White Forge

[WM2]

The Forgotten Army • The Iron Flail • The Rising Tide • Lair of the Eyeless

Side quests & tasks
[WM1]

A Good Haul • A Lovely Drop • Garodh’s Chorus • His Better Half • Overstaying His Welcome • Regrets Worth Trading • Sacred Instruments • Siege of Crägholdt • The Fisherman’s Penance • The Grey Sleeper • The Hunter’s Favor • The Thermal Pearl

[WM2]

Bleak Oath • Bogged Down • Iron and Flame • Ready the Cannons • Risk Tolerance • The Phylactery’s Promise • Whispers in the Dark • Wild Mylla

Companion quests

The One That Got Away • Secrets of the Tacan • The Burden of Memory

Bounties
[WM1]

Bounty: Disciples of the True Flame • Bounty: The Gleaming Society • Bounty: Laenric • Bounty: Meztla

[WM2]

Bounty: Magran’s Faithful • Bounty: The Terror of Whitestone Hollow • Bounty: Brynlod • Bounty: Redwater Lagufaeth

Pillars of Eternity

Если вы планируете с головой окунуться в прохождение Pillars of Eternity, вам наверняка пригодятся некоторые простые советы, способные облегчить жить в первые часы.

Ставка на Восприятие

Восприятие — характеристика, которая чаще других требуется в диалогах. Герой с высоким показателем Восприятия (15 пунктов будет достаточно) сможет получать дополнительную информацию, чувствовать подвох, разоблачать мошенников и видеть лжецов насквозь. Если не хотите пропустить все подковёрные игры и интриги, Восприятие — ваш выбор. Естественно, не всем героям данная характеристика жизненно необходима, поэтому и класс придётся выбрать соответствующий: Паладин, Авантюрист, Боец или Рейнджер. И только для Паладина эта характеристика является первостепенной, остальным трём она просто рекомендована.

Решительность для грубиянов

Решительность также требуется в ходе общения с NPC, пусть и не так часто, как Восприятие. Эта характеристика поможет вам запугать собеседника или переубедить его, попросту подавив силой личности. Она также помогает воодушевлять людей, внушая уверенность. Если вы планируете отыгрывать уверенного в себе стоика, не идущего на компромиссы, Решительность — ваш выбор.

Используйте TAB

Ещё со времён Baldur’s Gate клавиша TAB по умолчанию подсвечивает все объекты и персонажей, с которыми можно взаимодействовать. Кому-то захочется приложить руку к фуражке при прочтении этого совета, однако не все игроки знают эту простую вещь.

Разведывайте область

Почаще переходите в режим «Разведка». Он позволяет не только обнаруживать ловушки и незаметно подкрадываться к врагам, но и находить тайники, зачастую содержащие ценные вещи. Навык «Механика» непосредственно влияет на успех в нахождение схронов, сложность которых варьируется. Чтобы облегчить ползание по полу, можно воспользоваться функцией ускорения времени. Кстати, особенно актуальным режим «Разведки» будет в подземном комплексе «Бесконечные пути Од Нуа», который кишит тайниками.

Где достать ствол

Если вы играете Авантюристом и собираетесь использовать огнестрельное оружие, то вам повезло. В самой первой локации вам предстоит пересечь реку через мост и найти брошенный лагерь с двумя палатками. Подойдите к ним и перейдите в режим «Разведка», чтобы обнаружить тайник с пистолетом. Стоит отметить, что для обнаружение этого схрона иными классами игроку необходимо выбрать биографию «Торговца» или «Труженника», которые дают бонусное очко к навыку «Механика».

Разделите гримуары по типам врагов

Ваши маги имеют ограничение по количеству записанных в гримуар заклятий, что может стать серьёзной помехой. Чтобы не попасть впросак, мы рекомендуем носить с собой 3-4 гримуара, каждый из которых будет заточен под определённые типы врагов. Против обычных наёмников подойдут боевые заклятия, в то время как некоторые типы монстров требуют особого подхода. Стоит отметить, что смена гримуара занимает время, поэтому «жонглировать» ими в бою вам не удастся. Именно поэтому мы рекомендуем делать каждую книгу заклятий самодостаточной и узконаправленной, дабы после неудачного исхода боя вам не пришлось каждый раз собирать спеллы заново.

Носите с собой еду

В игре вы найдёте огромное количество видов еды и выпивки, каждая из которых даёт определённые бонусы. Если вам не хватает какой-то характеристики или умения для того, чтобы выбрать дополнительный вариант в диалоге или пройти проверку навыка, то употребление одного из блюд может временно увеличить недостающий показатель на пару пунктов. Очень часто такое подспорье оказывается неоценимым. Кстати, наркотические вещества в игре также дают значительную прибавку к некоторым параметрам, равно как и серьёзные (а главное длительные, до 10 минут реального времени) штрафы после истечения положительного эффекта.

Включите автозамедление битвы

Если вы играете на высоком уровне сложности, то в настройках автопаузы автоматическое замедление битвы отключено. Мы рекомендуем вернуть галочку на место. Это не повлияет на сложность сражений, однако избавление от мельтешения на экране даст вам возможность иметь более широкое представление о том, что происходит на поле битвы.

Используйте клирика эффективнее

Вступая в бой, вы первым делом ставите игру на паузу, выбираете своего священника (Стоика, если вы сами выбрали иной класс) и используйте умение «Святое сияние», дающее бонус к Стойкости и Воле? А вот и зря! Это умение не только даёт бонусы, но и лечит всех соратников вокруг клирика. Дождитесь, когда противники нанесут отряду урон, и только после этого используйте «Святое сияние». Это умение зачастую коренным образом влияет на исход боя. Кстати, «Святое сияние» наносит урон нежити, так что в столкновении с ней оно просто незаменимо. Как и сам священник, наличие которого в отряде крайне необходимо.

Не будьте транжирами

Постарайтесь не тратить найденные и заработанные деньги. Через несколько часов после начала игры вы обзаведётесь крепостью, которую необходимо восстанавливать из руин. На это требуются немалые деньги, а получаемые взамен бонусы и удобства перевешивают пользу от дорогостоящих артефактов. Кроме того, всё самое лучшее снаряжение находится не в магазинных лавках, и даже то, что вы способны создать своими руками, зачастую имеет гораздо более высокое качество. Восстановление крепости и дорогостоящие зелья лечения — вот самые достойные траты для вашего золота.

Ходите в рейды на Од Нуа

Заполучив в своё распоряжение крепость, вы сможете спускаться в громадный подземный комплекс под названием «Бесконечные пути Од Нуа». Это огромное подземелье, занимающее 15 этажей, рассчитано на различные уровни развития вашего отряда. Вы не сможете пройти его за один заход, однако периодически наведываясь и зачищая очередной уровень, вы будете обзаводиться более мощными артефактами и другими полезными приобретениями.

Читайте также:

Гид по классам персонажа в Pillars of Eternity

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Как исправить ошибку e14
  • Как найти друзей в роблоксе на телефоне
  • Как исправить перекосившиеся ворота
  • Как найти game turbo на xiaomi
  • Как кошке найти кота видео